Reactia copiilor la jucariile pentru baieti / jucarii pentru branding de fete nu era asa cum era de asteptat. Fetele au aflat mai multe despre inginerie din jucarii pentru baieti si baietii au aflat mai multe despre inginerie din jucariile pentru fete.
Jocul timpuriu de gen este o sursa de invatare pe termen lung care influenteaza dezvoltarea viitoare. Copiii de 5 ani si mai mici tind sa se joace cu jucarii diferite -jucarii pentru fete si jucarii pentru baieti. De asemenea, acestia tind sa se joace in grupuri de egalitate intre sexe. Copiii de aceasta varsta sunt extrem de sensibili la indicii sociale si vor evita jucariile pe care le percep ca neadecvate pentru genul lor. Avand in vedere ca copiii de diferite sexe graviteaza selectiv la diferite tipuri de jucarii, acestia dezvolta abilitati diferite, iar ambele lipsesc oportunitatile de a dezvolta abilitati asociate cu celalalt sex.
Un experiment cu copii de cinci ani si mamele lor a testat atat reactiile copiilor, cat si ale adultilor la jucarii pentru baieti si jucarii pentru fete, facand o singura jucarie de inginerie in doua moduri – pentru fete si baieti. Copiii nu au fost influentati de jucariile pentru baieti / jucarii pentru fete, asa cum se asteptau cercetatorii. Dar mamele lor au aratat mai multe raspunsuri stereotipice.
Cand au fost lasati sa se joace cu jucaria pe cont propriu, baietii si fetele au facut-o la fel. Cand au fost prezentate jucarii suplimentare pentru baieti si jucarii pentru fete, atat baietii, cat si fetele erau multumiti de jucariile cu marca neutra, preferandu-le si branding-ul fata de alte jucarii. Mamele au aratat, de asemenea, mai mult interesul de a cumpara jucarii cu marca neutra. Pe baza acestor observatii, cercetatorii au pus la indoiala valoarea jucariilor de marca pentru fete si baieti. Brandul neutru este popular atat pentru copii, cat si pentru parintii care ar putea cumpara jucariile.
Culoarea este un indiciu cheie pentru codificarea genului. In alte cercetari, copiii de trei ani au demonstrat capacitatea de a raspunde la codificarea culorilor de gen. Culoarea combinata cu indicii verbale – adultii spunand care jucarii sunt preferate prin care sexul – au o influenta puternica asupra copiilor.
Ca si producatorii, parintii clasifica prea mult jucariile pentru baieti si jucariile pentru fete. Aceste categorii nu numai ca afecteaza parintii care le cumpara, ci si modul in care ghideaza utilizarea jucariilor atunci cand se joaca cu copiii lor. Un experiment a aratat ca mamele se implica intr-un joc de puzzle de inalta calitate, cu fii, decat cu fiice, folosindu-se de puzzle-uri mai dificile.