Pedepsirea fizica a copiilor are efecte negative din punct de vedere emotional si psihologic in comunitatile culturale, impiedicand potentialul de dezvoltare al copilului.
Accentul asupra drepturilor copiilor din intreaga lume a atras o atentie sporita asupra maltratarii copiilor si a potentialului de dezvoltare pierdut al copiilor care traiesc in circumstante sociale si economice dificile. Totusi, in functie de resursele economice si de vointa politica si sociala, atentia asupra disciplinei fizice ramane evaziva in mai multe tari cu venituri mici si medii. In principal, astfel de discutii sunt foarte necesare la nivel social si local in multe dintre natiunile mai sarace ale lumii pentru a avansa in continuare drepturile si bunastarea copiilor in comunitatea globala de astazi.
In comunitatile culturale, parintii si ingrijitorii utilizeaza diferite niveluri de control psihologic (de exemplu, facandu-i pe copii sa se simta lipsiti de valoare, vinovati), controlul fizic (de exemplu, restrictionarea, lovirea copiilor) si controlul comportamentului (de exemplu, stabilirea limitelor) in timpul cresterii copilului.
In tarile cu venituri ridicate, nivelurile ridicate de control psihologic, fizic si comportamental afecteaza negativ ajustarea sociala si performanta academica a copiilor. Cu toate acestea, ramane neclar daca aceste efecte se generalizeaza in tarile cu venituri mici si medii, unde aprobarea utilizarii pedepselor fizice poate fi mare.
In acelasi timp, pare sa existe o mare confuzie in randul parintilor din tarile cu venituri mici si medii cu privire la pedepsele fizice si disciplina. Pedeapsa fizica este menita sa provoace durere copilului ca modalitate de a face fata dificultatilor de comportament si a nerespectarii. Prin contrast, disciplina este menita sa-i invete pe copii modalitati dorite de a se comporta prin redirectionare, explicatie, rationament si inductie.
In toate tarile, disciplina fizica dura, disciplina fizica si agresivitatea psihologica au fost asociate fiecare cu niveluri mai ridicate de dificultati comportamentale, cum ar fi muscaturile, lovirea cu palmele, si lovirea cu piciorul asupra altor copii si adulti. Copilul face tot ceea ce tu faci asupra altor persoane. Nu este surprinzator ca disciplina non-fizica care implica utilizarea explicatiilor si redirectionarea a fost asociata pozitiv cu abilitatile de alfabetizare ale copiilor. Numai disciplina fizica dura a fost asociata negativ si eronat cu abilitatile sociale ale copiilor, cum ar fi afisarea independentei si urmarea instructiunilor.