Copiii, sustin specialistii in studiile lor, dobandesc o perspectiva asupra motivului pentru care oamenii fac ceea ce fac, ceea ce ii ajuta in dezvoltarea sociala dar poate de asemenea si sa creeze din partea lor un comportament enervant si sa creeze anumite dificultati atat pentru parinti, cat si pentru educatori.
Ce se intampla in mintea copiilor? Si cum se dezvolta aceste ganduri, convingeri si cunostinte de-a lungul timpului? Multe dintre aceste evenimente reflecta pasi importanti in dezvoltarea cognitiva. Toate reflecta intelegerile emergente ale copiilor cu privire la lumea adultilor.
Atunci cand copiii incep sa minta, de exemplu, inseamna ca inteleg faptul ca altii pot avea nevoi diferite decat adultii si ca inteleg acest mechanism prin care pot atinge mai usor aceste dorinte.
In cele din urma, cum ajung copiii sa inteleaga ce se intampla in mintea oamenilor? Raspunsurile la aceasta intrebare pot face mai mult decat sa calmeze anxietatile parintesti si rezolvarea curiozitatilor lor.
Pe masura ce timpul trece, copiii pot dobandi intelegeri suplimentare. Ei apreciaza in mod crucial ca actiunile oamenilor sunt conduse nu numai de dorinta si intentie, ci si de cunostinte si convingeri. Doua niveluri de abilitati se dezvolta in jurul varstei de trei si patru ani. In primul rand, copiii incep sa inteleaga diversitatea cunoasterii, apoi invata ca aceste credinte difera si ca pot fi false in anumite contexte.